Propeller

18 Aralık 2010 Cumartesi

Garanti Talent Camp Mülakat


GELİN KAMP ATEŞİNDE BİRBİRİMİZİ YAHNİ YAPALIM


2 ay kadar bir süre önce garanti kariyer portalından başvurduğum Talent camp mülakatına sonunda katıldım. Sonuçta mülakata kabul edilmek de güzel birşeydi fakat bu kadar süre beklemek insanın içindeki heyecanı biraz olumsuz duygulara evirdi. Eğitim müdürlüğündeki sorumlu bayan ile kısa bir mücadele sonrası mülakat saatimi İMKB stajının son gününde belgemi alıp kaçabileceğim bir saate çektim.

Gelelim mülakat sürecine. Talent camp, Akbank Düşünce Kulübü ve Youngguruacademy gibi hem sosyal olsun hem okulunda aktif olsun mantığında cevap bekliyor olmalı online essaylerinde. Nitekim sordukları sorular birbirine çok benzer ve ne aradıklarını anlıyorsunuz. Bu ilk süreci geçmek için gözlerinizi kapatın, birden bir elinizin sokakta ıslanan yavru köpeği sardığını, diğerinin de 'memleketi kurtaracak bir proje' hazırladığını varsayın ve yazın. kafidir.

Mülakatta one 2 one a geçmeden önce tek sayfa A4 e küçük boşluklara aktivite, staj, tecrübe, kulüp,eğitim bilgilerinizi girmenizi istiolar. Hem sosyallik ve aktiflik paranoyasına kapılmış idealist öğrenci olcaksın hem o derya-deniz 'bilgileri' oraya sığdıracaksın. Neyse bu süreç de geçti ve 'görüşme odası 1' e girdik. madem sosyal ve atak olmam gerek o zaman bi güzel asılayım hatunun eline dedim. hanfendi asil soydan olmalı eli pek bi soğuktu.

Önsoru - ne içersin? - pardon bunu banka şubesine gidince söylüyorlardı. burda su bile yok dediler senin gibi haytaya.

Sorularımız


Soru 1-kendini anlatırmısın?
-gönül isterdi ki klasik 'şu yılda şurada doğdum, burada okudum, orada çalıştım' deyip kurtulayım ama oyunu kuralına göre oynayıp kişilik özelliklerini anlatmak zorunda kaldık. eh biraz deşifre olduk. sokakta yürürken çıplak hissettim kendimi. ya wikileaks a verirse...

Soru 2- tecrübe, staj filan anlat evladım?
-cevabı bana kalsın

Soru 3- eğitim, sertifikalar kıl tüy?

Soru 4- neden talent camp?
-noldu, acaba bugün balık hapı içmedi mi die düşünmüştüm tam...

Soru 5- ingilizceyi nerde öğrendin?
-keşke lisedeki 1 yılı da ekleseydim :)

Soru 6- mezun olunca kariyer planın ne, bu işi devam ettirecek misin?
-tabi yukarıdaki gibi Türkçe katili bir yapı ile oluşturmadı bu cümleyi.

Soru 7- sosyal aktiviteler, klüpler vs..?

8- okulda proje yapıyonuz mu?
-evet abla ben aslında finans bölümünde olmama rağmen mimarlık ve peyzaj bölümlerinde üçlü anadal da yapıyorum. hem proje dediğin öyle üzerinde haftalarca çalışılan birşey değil de sizin kampınızda bir gece 4 saatte bitirilecek sıkıştırılmış bişi dimi :) (tabi birkaç proje yaptık demek zorunda kaldık)

ve bitti.
Soruların sırası bu şekilde diye bir garanti verdiğimi zannetmeyin.


Sıra benim sorularıma geldi.
-Talentcamp'ı daha compact hale mi getirdiniz(sıkı mı, 2 gün yetmez ki demek)? ,talentcamp sonrası MT olarak başlama şansım varmı (cevabını bilsem bile sordum işte, pasif kalmamak için)?, portföy yöneticisi olmak istiyorum teyze sizde o çikolatadan varmı?, ve meşhur sonuçlar ne zaman açıklanacak? Sonuçlar tee Şubat ayında açıklanacakmış. 4 ay boyunca kalbimin ritmini bozmaya hakkınız mı var :).

Genel olarak ilgilerinden memnunum. çok sıkı çalıştıklarını ve daha da sıkı elediklerini gördüm bugün. Garanti'yi tebrik ediyorum bu çalışmadan dolayı (çokta tınladılar :) ) bunca olaydan sonra 2 günlük hiçbirşeyin hayatımı değiştirmeyeceğini bilsem bile işte 'etiket dünya', önüne gelen zibidi kendini pazarlıyor memlekette(erkekler de...) :) .

Notum:
Her ne kadar nefes almadan herşeyimi ifşa edercesine teyzeye sorularını 3-5 paragraf geri döndürsem de onların aradığı plan-proje yapan şehir planlamacılarından yada makine mühendislerinden olmadığım için Garanti'nin bu çok enteresan koşturmacasına katılmayacağımı düşünüyorum. Belki de kamp alanına yakın bi yere ben de çadır kurar dürbün ile uzaktan dikizlerim :) Zaten benim plan-proje vasfım finansçı vasfım yanında çok sönük :)

18.12.2010 / Serhan Balvan

Edit @ 04.01.2011
Beklenen cevap mail ile sonunda geldi. Çok üzgünlermiş, gidip teselli etmek geldi içimden. Yazık üzmeyin tatlı canınızı :)...

1 yorum: